julklappar?

Gud asså! Jag blir ju sjuk hela tiden känns det som. Är det inte biverkningar från sprutor så är det huvudvärk. Men men^^ Vad ska man göra?
Helgen har varit bra! Sovit hos Annie, handlat julklappar och mysit med farmor och farfar på andra advent. På söndagen var jag också på promenad med min pappa och vi funderade på det här med Julen.
Det är ju fler och fler som slutar med julklappar och andra jultraditioner. Nu för tiden så är ju önskelistorna mera som en inköpslista och om man inte får det man vill ha så blir man ju lite besviken. Men då skulle man ju lika gärna kunna få 2000 spänn och köpa precis det man vill ha. Men vad är det för roligt och juligt med det egentligen?
Det har ju alltid varit så att julklapparna skulle vara överaskningar men nu är det inte så längre. Fast å andra sidan så kan det ju vara bra. Jag menar om man får något som man verkligen inte vill ha, då är det så jobbigt att le och "bli glad" så då är det ju egentligen bättre att få pengar och presentkort.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro....
Vad tycker ni?
...

Kommentarer
Postat av: linnea ;)

julklapparna ska stanna! ;) :P

2009-12-09 @ 18:01:18
URL: http://lillylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0